Web Tabanlı İçerik Geliştirme Kursu - Mersin

Web Tabanlı İçerik Geliştirme Kursu - Mersin Evet acısıyla tatlısıyla 12 günlük Mersin maceramız sona erdi. Genel olarak özetlemeye çalışacağım faaliyeti ve Mersin'i...

23 Haziran günü Bozkır'dan yola çıktım ve aynı gün Karaman üzerinden Mersin'e ulaştım. Fakat yolculuğun bu kadar uzayacağını tahmin etmiyordum doğrusu, uzun da olsa oldukça güzel bir yolculuktu ama yanlış koltuk numarasına sahip olduğumdan manzaraların çoğunu kaçırdım maalesef. Karaman - Mersin yolu doğal güzelliklerle doluydu. Göksu da oldukça çekici görünüyordu. Sertavul'dan geçtik, Mut'u gördük, Erdemli'ye selam verdik ve Mersin'e ulaştık...

Ardından Mersin Hizmetiçi eğitim Enstitüsü'ne ulaştık. İki kişilik bir odaya orada tanıştığım Hakkı Kaya hocamla beraber yerleştik. Odalar asri tuvaletler haricinde güzeldi, normal tuvalet ise zemin katta idi, bence kurumun en büyük eksisi bu idi.

Biraz sonra dışarı çıktık ve deniz kenarında dolaşmaya başladık -bu arada enstitü denizin hemen dibinde ve benim Akdeniz'i ilk görüşüm- dalgalar o kadar kuvetiydi ki denizin kenarından kimse yürüyemiyordu, zaten o günden başka da denizi öyle görmedik... Deniz kenarında uzunca bir park ve bu parklarda belirli aralıklarla koyulmuş spor aletleri oldukça hoştu, özellikle sabahları ve akşamüstü oldukça kalabalık oluyordu bu alanlar...

mersin sahil

Yine aynı gün Kulu'dan gelmiş olan bir idarecimizle de tanıştık, kendisi e-taşınır semineri için gelmişti. Enstitü'nün önünde bulunan Beyaz Kafe ve Restorant'ta beraber yemek yedik ve uzun uğraşlar sonucu Konyasporumuzun maçını açtırdık ve süper lige çıkışımızı da seyretmiş olduk. Takımımıza süper ligde başarılar diliyorum...

Ertesi gün sabah 5 günlük yemek kuponları dağıltıldı, kahvaltımızı yaptık ve ardından da kursların açılışı gerçekleşti Enstitü ve Mersin kısaca tanıtıldı. Ardından öğrenme nesnesi neden gereklidir sorusuna cevap arayan bir sunum gerçekleştirildi ve sınıflara bölündük. Bilişimciler sınıfı, Matematikçiler sınıfı ve Dizüstü sınıfı olarak üçe bölündük ben Dizüstü sınıfında idim. İlk gün Adobe CS4 yazılımını yüklemekle geçti, bir yandan da tanışma faslı oldu diyebiliriz. Asıl maraton ertesi gün başlayacaktı...

İlk hafta Photoshop CS4 Türkçe ile birçok çalışma yaptık, böylece Photoshop'un Türkçe versiyonunu ilk defa burada kullanmış oldum. Bazen başımız ağrısa da saat 16.00 oluncaya kadar bu çalışmalara devam ettik. İlk hafta geziler çok konuşuldu ama hepsi diğer haftaya kaldı. Yoğun geçen hafta boyunca yaptığımız tek etkinlik deniz kenarında yürümekti ama insan dinleniyor deniz kenarında, o kadar ki bazen çok fazla uzaklaşıyor ve kendimize şaşırıyorduk...

sahil

Cumartesi günü tekne turu düzenlendi fakat biz katılmadık. Katılmadık ama boş da durmadık, Erdemli'yi biraz geçince sakin bir yer bulduk ve denizi de kullanmış olduk. Mevsim dolayısıyla olsa gerek bizden başka iki aile vardı yalnızca. Tabii ki bu benim gibi sakinsever için oldukça güzeldi. Deniz gerçekten büyük nimet... Gelirken bir limon bahçesinin görüntüsünü de alabildik...

limon

Pazar günü ise Adana'ya gitmek nasip oldu. Hakkı hocamızın arabayla gelmesi gerçekten çok güzeldi bizler için. Sabancı Camii'ni ziyaret ettik.

sabancı camii

Daha sonra Çukurova Üniversitesi kampüsüne gittik, manzarası gerçekten harikaydı. Mavi, yeşil ve turkuaz insanı çekiyor, beni biraz daha seyret diyordu bizlere. Vakit dardı, fazla kalamadık. Düşündürücüdür ki Adana'ya gidip kebap yemeden döndük...

seyhan baraj gölü

İkinci hafta birinci haftaya nazaran çok daha güzel geçti, hem samimiyetler arttı, hem enstitüdeki insan sayısı azaldı, hem geziler yapıldı...

Bu hafta da daha önce pek kullanmadığım İllustrator CS4 Türkçe programı ile çizimler yaptık, kendi tasarımlarımzı üretmek için oldukça faydalı bir program olduğunu gördük, en fazla akılda kalan ise 3B görüntü oluşturma idi...

Salı gün ikindi Tarsus, Çarşamba günü ikindi ise Erdemli tarafına olmak üzere iki gezi düzenlendi, Tarsus gezisinde Ashab-ı Kehf ve Nusret mayın gemisi en akılda kalanlar olurken diğer akılda kalan sıcak ve ayağı takılan küçük kızımızın "Bunu burda ne işi var?" cümlesi oldu. smile

şelale

nusret mayın gemisi

Aynı günün gecesi yorgunluktan bi'tab düşmüş bir şekilde halı sahanın yolunu tuttuk, Allah'tan arabayla tutmuşuz. Saat 23.00 olduğunda güzel maçımıza başladık. Bakmayın güzel dediğime 15. dakikada müthiş bir çarpışmayla yıkıldım, maçın kalan kısmını yürüyerek tamamlasam da maçın keyifli olduğunu söyleyebilirim. Sanıyorum maçın bitimine 15 dk kala da sevgili hocamız Tamer Mancar'ın da eski sakatlığı nüksetti, umarım şimdi iyidir. Ben birkaç günde toparladım şu anda koşabiliyorum. Buradan takımımızın yıldızı Mehmet hocama ve karşı takımın yıldızı(!) İbrahim hocama da selamlarımı gönderiyorum. smile

Bu arada o akşam yaşadığımız Han-Gaar faciasını da hatırlamamazlıktan geliyorum...

Erdemli gezisi ise tam anlamıyla harika geçti. Astım mağarası, Kanlıdivane, Cennet - Cehennem, Kızkulesi... Hepsinde güzel anılar bıraktık. Özellikle Cennet bizi şaşırttı, Enstitü Müdür Yardımcımız Zeki Mütiş Bey'in anlattığı fıkranın anlamını Cenetten çıkınca anlayabildik. Ayrıca Zeki Bey'e gezimize anlam ve renk kattığı için teşekkürü bir borç biliriz... Küçük bir tekneyle Kızkalesi'ni yakından görmek oldukça keyifli oldu... Her ne kadar İlhami hocamızın pazarlıkta fotoğraf çekmede gösterdiği başarıyı gösterememesi bizi üzse de smile güzeldi...

cennet (!)

kız kalesi

Arabada söylenen şarkılar ve "sen sus gözlerin konuşsun" da unutulmazlar arasında yer buldu. Buradan Rabia hocamıza ve ekibine de selamlar...

Perşembe günü ise büyük finale girdik, kimi arkadaşlarımız korkularını yendi, kimisi de umduğunu buldu. Bu arada sınavın başlangıç saati 11.00 olmasına rağmen sınavdan çıktığımda saat 10.58 idi. Sanıyorum 20 soruyu 2-3 dk içinde yapmışım. Sınav sonuçlarının ilanından sonra ise kursiyer arkadaşlarımızla onur duyabileceğimiz bir sınav olduğunu görmüş olduk.

Cuma sabahı yapılan kapanış töreni ile beraber belgelerimizi aldık ve helalleştik. Mersin maceramız burada son buldu...

Bu yazı en son 23 Ekim 2010 tarihinde düzenlenmiştir ve güncelliğini yitirmiş olabilir.

• web yazılım

Bu gibi kursları takip ediyorum.Kurs fiyatları da gayet makul.İnsanların her geçen gün kendisine yeni bilgiler katması ve kendisini geliştirmesi gerekiyor. Paylaştığınız için teşekkür ederim.

• tmancar

Mustafa hocam 2 haftalık kursu yaşadığın her anıyla anlatmışsın :) Sen anlattıkça o anlar gözümde canlandı.
    Senin halısahadaki düşme anını hala unutamıyorum.
    Yakında kursunuzun 2. kademesi başlayacak. Umarım PS ve AI programlarını unutmamışsındır. Emeklerimiz boşa gitmesin. :)

• Mustafa

merhaba.erzurumda mayısta web tabanlı içerik gelişrme II.kademe kursu var bakanlık 40 kontenjan açmış ama başvuran sayısı 26 kişi.Sınıf öğretmeniyim sizce çıkar mı ben sadece mahalli web tabanlı iç. kursu almıştım ama bunun yanında flash ve dw sertifikalarım da var

hocam teşekkürler.Öyle birşey ki baştan sistem beni kabul etmese seçmeyecektim.Ben sınıfçıyım ama bt formatör sertifikam var bir de bunun I.kademesini mahalli olarak almıştım.Şu anda ilgili birim onayına 2 gün kaldı halen onay yada red göremedim heveslendim birden.

• Mustafa Navruz

Önemli değil Hocam. Seri(devamlı) olan kurslarla ilgili sistemin kesinlikle güncellenmesi gerekiyor. Kişi bir kursu seçecekse devamında olan kursların yerleri ve tarihini de görebilmelidir. Bu hizmetiçi eğitim kurslarında kaliteyi artıracak ve verimi en yüksek düzeye çıkaracaktır. Zira var olan durumda 1. kursa katılıp devamına katılmayan epeyi kursiyer oluyor. Ben bunu öneri olarak da sunmuştum bakalım önümüzdeki yıl bir iyileştirme yapacaklar mı?

blog comments powered by Disqus

© Mustafa Navruz 2011 0.0187 sn.